Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Isnin, 4 Julai 2011

KEBUN DATUK KU DISODOK


 Assalamulaikum, citer ni mmg sedih bagi kutooobamboo. Belasan tahun dahulu sinilah tmpt kutooobamboo balik kampung. ader byk tmpt menarik disini, maksud kutooo bukan tempat peranginan tp dkt sini ader kebun durian, sungai, mandi pki air kolah (guna air mata air) sujuk tu... 

Dh lama dTinggal kn sebb ni duduk tanah org. skrg ni dah berpindah..
Dipendekan cerita kawasan di situ telah di ratakan bagi tujuan Pembinan perumahan (Pulai Indah)tak silap Kek Seng kot yg ambil alih....

habis disodoknya!!! mcm padag jarak pdg terKUKURrrr...
Msti korg terpikir kenapa kutooo dtng sinikan. semestinyalah kutoo nak cari durian sekrg ni mmg tgh musim dia jatuh... tp ni jerlh yg kutooo dpt bawak balik yg lain semua lbum musim jatuh lagi... mby lg 2 minggu bru betul2 gugur...


sory lah busuk lagilah ni durian baru nk belajar jatuh..

Ade lagi citer nya.. kutooo g ngan mak, adik n pakcik... abis satu tempat tu kitaorg redah tuk cari benda2 yg leh di buat makan.. (alah nk cari lauk makan kampung) dulu bnyak arwak atuk n nenek tanam.. ni nak cari saki baki jer...
Habis cari durian mak kutooobamboo ternmpak pulak pokok kelapa ditebang (buah kelapa dah lenyap sing2 lg)so mak suruh lah kutooo potong pangkak pokok tu nak ambil UMBUT KELAPA?? emm kutooo pun tak pernah dgr benda tu.. so potong lah... tgh asyik potong tiba2 keluar BAPAK LIPAN... tapi dah separuh sedar. mby masa kutooo tetak2 tu otak dia bergegar. terus koma... bukan salah kutoo yerk. dah takdir lipan tu mati tarikh dan masa nya..

peh penat tul kutooo wat benda ni dah lama tak menebang pokok.... sekali UMBUT KELAPA yg kutooo tetak dah siap di tetak... ni hasil nyer..



ko besar tu UMBUT KELAPA. kutooo ader rasa sikit rasa manis2 siot.. mcm rasa air kelapa pun ader gak. mak kutooo kata nak wat lauk... he3.. msti sedap nyer...


Alang2 pokok kelapa tu ditebang mak kutooo ambil sekali daun kelapa nk buat ketupat mkn2 petg... ingat nak ambil sikit jer upanya banyak mcm wat ketupat hari raya pulak. padahal ni baru awl buln July2011 raya bulan Sep2011....



so nanti kan entry tentang masakan mak kutooo UMBUT KELAPA  dan ketupat tu yerk... he3


8 ulasan:

ieka berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lor...cian nyer..xpat nk mkn durian kn;

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tau tak per,,, ni kutooo dtg sana pun dpt yg busuk... tahun depan tak merasa lah... ni nk kena cari org umah yg ader kg n kebun durian sekali ni... hu3

~bUih-bUih ciNta~ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ruginyee..xpat mkn durian cnie ag kan..baru nak mnumpang..hehhe...

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alah tumpang jer.. kutooobamboo tak kisah.. hu3

ku-cit berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kutu pon pandai mkn durian ker???

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kutooo ni kan antu durian...

Andrik McVean berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

motif..