Pages

Friday, 2 September 2011

Suggest kan hukuman apa tuk si pelaku simbah asid?

cam biasa pagi2 kutooo tengok MHI, tajuk ttg Mangsa Simbah Asid. terlalu sedih hendak di kata kan tapi bak org kata "Berat sungguh mata memandang, Berat lagi bahu yang memikul". Tersentuh hati kutooo apabila mangsa terbaru simbah asid apabila diwancara di MHI "Mohd Rafie Abdul Latif". Malang mmg tak berbau, ia berlaku semasa kita menjalankan aktiviti harian. sprti: membeli-belah, berriadah, berjalan2 di kaki lima, menaiki kenderaan. dimana2 pun kejadian ini boleh berlaku. tp semua nya kejadian ini secara mengejut. so kebanyakkan magsa tak bersedia 100%. 

mesti korg yg follw cerita2 simbah asid ni agak geram yang terlmpau dan macam2 hukuman hendak dikenakan kalau dpt tangkap si perlaku. so kutooo nak korg suggest kan apa / hukuman apa yng sepatut nya layak tuk si perlaku ni? tp hukuman yg sedia ada ok jugak. tp hukuman yg lebih menakutkan klu dia nk buat kan pikir panjg... mesti adakan? 

hukuman bg kutooo
1) bogel kan dihadapan org ramai
2) atau, simbah balik asid di muka.. ala2 hukuman hudud balas apa yg dilakukan.

Tips untuk mengelakakn dr berlakuny
1) di dalam kereta: sentiasa tutup cermin tingkap, klu panas buka sedikn shja
2) Menaiki motosikal: pakai halmet dgn tutup cermin topi tu, jgn buka sentiasa
3) berjalan kaki: pakai cermin mata besar, sekurng2 nya dpt melindungi mata

Mohd Rafie Abdul Latif (lelaki)
Wanita
Kanak-kanak
so apa hukuman korg tu si perlaku simbah asid ini?

9 comments:

yo87 said...

Nasihangit syorkan buat macam ni setiap sejam. Hahaha :D


http://nasihangit.blogspot.com/2011/07/akibat-meraba.html

kutoOobambOo / ericoanaci said...

u2 sakit dok ha2

Rawlins Ichigo Takashi Lutz said...

Saya cadangkan disimbah asid sedikit2...
Bila nak sembuh luka simbah lagi...
Biar dia menderita

kotak bulat said...

emm..kesian.. :(

kutoOobambOo / ericoanaci said...

MUSNAH HARAPAN

noonaQQ said...

ape yg dia buat dia ptut rasa lek..dia simbah kt org,dia ptt ken simbah lek..tgok acane rasa muka org yg cantik leh jdi hodoh gara2 asid tuh...

misspurple said...

skrang nie simbah2 asid mcam da biasa je..eishh2 !! apa ek hukuman dia ? depa yg simbah asid nie x lyak idop da kot..depa simbah tgglkan kesan seumo hidup kott..kesian mngsa -.-'

Phat said...

mandatori gantung sampai mati

Encik Fikri said...

hukuman hukuman gak, tapi kang kompom orang lupa crita pasal simbah asid, almaqlomla, malaysian mudah lupa
cam kes ni
http://hawauyu.blogspot.com/2011/09/dulu-pengkhianat-sekarang-pelakon-apa.html