Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Isnin, 24 Oktober 2011

Part 2 - Ibu bapa jangan meletakkan harga hantaran pada bakal menantu!!!

Sambunag dari KISAH BENAR
Tolong baca yerk kisah sebelum ni nanti tak paham pulak...

Setelah selang sebulan Fatimah berjumpa dengan si Ina, Fatimah terserempak Ina di sekitar kawasan perumahan beliau, fatimah mjadi pelik dan kehairanan. sebab dimaklumkan Ina bukan duduk di perumahan Fatimah tetapi taman berdekatan dan tidak berapa jauh.

Pada suatu hari Fatimah menelefon kenalanya di kampung Fatimah dan menayakan tentang beliau terjumpa si Ina di dalam bas sewaktu pulang dari bekerja. terkejut Fatimah bila didapati si Ina sebenarnya belum berkahwin. Bertambah kehairanan lagi  si Fatimah apabila si Ina mengatakan beliau telah ada anak seramai 3 org... dan dimaklumkan si Ina ini tidak balik ke kg selama 5 thn. kalau si Ina tak berkahwin itu anak siapa? adakan ibubapanya tahu hal tersebut? suasana perbualan menjadi panas...

dipendekkan cerita...

Fatimah merancang sesuatu untuk menemukan ibubapanya dengan Ina. malangnya ibubapa beliau tak menyangka anaknya melakukan sedemikan.. mereka telah merancang unutk datang kerumah Ina secara senyap2 pada waktu tengah malam apabila Ina dan pasangannya berada dirumah...

Apabila ibubapanya tiba di rumah Ina, jiran2 sekeliling rumah ina kecoh. mereka mengepong pindu depan dan pintu belakng ditakuti mereka akan melarikan diri. Ibubapanya memberi salam dan Ina pun membuka pintu dan tergamam seketika apabila melihat kedua ibubapanya berada didepannya.. ina terus belari masuk kebilik.. ibubapanya terus mengejar dan mendapati disisi ina ada seorng lelaki yang dikenalinya (Farok) dan dua anak kecil dan Ina sendiri dalam keadaan mengandung.

Ibu:Apa semua ni ina.... siapa budak ni? jeritan Ibu ina dengan penuh kesedihan ..  

Ina: ini anak ina.. dengan abg Farok

Ibu: Masaallah...  Apa dosa Ibu.. smapai hati Ina buat mak macam ini. kamu kan belum berkahwin.. mengapa duduk serumah?

Ina: Ini semua salah Ibu, kerna ibu meletakkan harga hantaran terlalu tinggi pada Farok. Kami berdua memang saling mencintai. mengapa nak dihalang percintanan kami...

Ibu: Astagfirullah.... adakah sebab ini Ina berlaku sedemikian...

Ina: ya... dengan nada sedih 

Ina dan Farok telah dihantar ke Jabatan Agama untuk diambil tindakan.. Tamat..

Moral of the stories: Pls lah kepada ibu bapa disana termasuk ibubapa kutooobamboo (tp ibubapa kutooo tak begitu)  sekiranya anak-anak anda telah bercinta dan memasang hajat untuk berkahwin terimalah ia seadanya sama ada miskin atau sebalik nya... jangan meletakkan harga terlalu tinggi kepada bakal menantu sekiranya tidak mampu kurangkannlah.. ini demi kebahagian anak anda sendiri.. taklah jadi kes-kes macm diatas tadi.. ingat ini adalah kisah benar dan jadilh ia sebagai pengajaran...

4 ulasan:

khairul berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

setengah mal bapak pon satu hal..dek kerana nk menjaga status..anak2 jadi mangsa..seb baik lah perkahwinan sy direstui kedua ibu bapaku....dh 13 tahun .....

fatin hanani berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yes like like like hehehe
kdg2 halangn dri org tua ni la yg menyebabkan ank2 buat mcm2 yg x elok :)

fatin hanani berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

fatin share kat fb yar :)

fathiyyahISMAIL berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul2. macam kolot pulakk letak harga +__+