Pages

Friday, 9 December 2011

Penjelasan Royalty Ombak Rindu di MHI kepada Penulis Novel





Ari ni tak kejer so dpt lah tgk tv pagi2 .. topik panas yang kutooo dengr tntg royalty penulis ttg filem Ombak Rindu begitu sedikit.. td temuramah telephone Penerbit Alaf 21. yang merungkaikan pembayaran dibuat sebanyak rm4,000.00 shj tp akan dibahagikan kepada alaf 21 dan penulis.... 

Beliau menjelaskan lagi kpd penulis supaya jangan risau ttg pembayaran itu kerana efek dari filem itu penjualan Novel akan meningkat kepada 40,000 naskah dan tentu sekali penulis akan dapat RM80,000++ mungkin lebih...

Sebelum ini ombak rindu telah di terbitkan pada tahun 2002. dan telah di edit sebanyak 5 kali. tak silap selepas penjualan meningkat pencetakkan dibuat sebanyak 25kali sehingga tahun 2007. slepas itu penjualan buku berkurangan.... 

Penerbit alaf 21 tidak menyangka akan filem ombak rindu meletup... krn sebelum ini novel dari alaf21 ada juga difilemkan tetapi tak meletop....

oklah setakat itu jelah penjelasan kutooo lain kali sambung.. sebb tak paham sangat ttg citer2 yg tak manis ddgr... 

APA-APA PUN KUTOOO NAK DENGAR MESTI KES NI DISELESAIKAN MENANG-MENANG... bagi kutooo sebagai penulis mesti dpt lebih... penat2 jer ngulas otk tuk menghasilkan novel.. susah tau... 

6 comments:

khairul said...

ada rezki tu..jgn risau

kutoOobambOo / ericoanaci said...

tgu jerlh keputusnya

Afzainizam said...

sikit sangat kalau nak di bandingkan dengan jualan .... sepatutnya dia dapat lebih dari itu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
Convert Enjin Daihatsu YRV

kutoOobambOo / ericoanaci said...

apasalhnya kasik 0.5juta atau 1juta.. hu3 baru berbaloi... yg lain tu atas angin jer dpt untung..

Afzainizam said...

hahhh tu lah pasal... kata orang makan hasil peluh orang dan tak berlaku adil tak berkat hidup nanti...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip hilangkan getah pokok d. tahi burung pd kereta

afzainizam said...

eeemmmm dah macam-macam citerrr aku tengok kat akhbar.... harap benda ni dapatlah diselesaikan dengan baik
nanti...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
pemasangan ladam kuda