Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Selasa, 17 Januari 2012

5 hari demam yang memberi pengajaran


Alhamdullilah kutooo hampir baik dari demam yang sebenarnya adalah satu cara Allah S.W.T mengambil pedulli tentang diri kita.. sekirangya kita tidak di timpa penyakit hampir berbulan2 walaupun demam panas sesungguh nya Allah telah hampir lupa menjaga si hambanya... "nak tazkirah panjang2 tak tau nak tau lebih lanjut tanya lah Ustaz yer.. ni pun dgr dri ceramah Ustaz Sekolah dulu"

Kutooo ni bila nak kena jangkitan deman ni cepat2 kutooo beli ubat penadol lps tu confir esok baik punya... tp disebabkan selsema datang dulu kutooo g lah klinik tuk cek ngan doktor, 

Kutooo: Saya rasa macam nak selsema lah doktor, demam tak ada, leh kasik ubat selsema tak? 
Doktor (pertama): ohh tu tandanya nak demam, tp tak per sy bagi ubat selsema dulu nati klau demam dtg lagi yer...

dan esok nya kutooo pun berasa pulih dari selsema.. tp entah patah rasa badan ni biase jer.. tp penat giler asyik nak tido jer.. tp still  ok... malam tu jer dah rasa mengigil.. ni tak boleh jadi ni... g klink lagi lah ... hu

kutooo: Saya rasa macam nak demam lah...
doktor (Kedua): kelmarin ada dtg kan.. (doktor tengok rekod dlm buku 555 dia)
kutooo: yer ari tu selsema jer ari ni tiba2 badan rasa nak demam batuk tak ada.. sy taknk ubat selsema tau doktar sebab ari tu dah ambil.
doktor: okay.. (aku taulah)
kutooo: doktor nak MC yer...
doktor: Okay

Balik dari klinik tu terus makan ubat dan tido bangun, tido bangun sampai lah ketahap tak boleh bangun.... sampai meragkak-rangkak nk kluar bilik tp tak adalah tahap merangkak macm baby... ha2

Dalam masa yang sama demam semakin ok tp sendi2 rasa sengal2 dan bintik2 gatal merebak satu badan.. pehh . kepala pening2, leher tegang... tekak terasa perit bila menelan sesuatu.. so tak leh tahan jumpa doktor lagi nampak nya... ubat yd dikasik tu tak berkesal langsung..

kutooo: Bdn saya sengal2 tekak sakit... tp deman dah ok.. cuma time bangun dari tido tu jer badan sakit.
doktor (ketiga): ok sy kasik ubat sakit tekak dan ubt demam sikit dan ubat sapu..

balik umah tu abah suh beli kelapa muda.. kutooo apa lagi trus pandu kete g kedai buah beli 3 biji kelapa muda... pehh sedap tak terkira.. dah lah beberpa ari ni tak selera makan kena dengan air kelapa muda mmg sedap... 

Alhamdullilah keesokan harinya kesan dari minum air kelapa badan yang sengal2 ni kempalih pulih sedia kala..

moral of the stories: baik kutooo minum air kelapa jer start dari kena demam kos tak banyak dari makan ubat doktor PANEL!!! yang tak berkesan tu..

7 ulasan:

Mia Liana berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

get well soon.... jangan lupa makan ubat... :)

khairul berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sy pulak baru start selsema dan batuk

LiNda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Get well soon..ikot petua lame lagi bagus, jimat dan cepat..:)

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yup betul2 cara lama lagi selamat... tak ada lah nk mkn ubat2 yg banyak kandungan pelik... bahaya

Phat berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku pun sama gak minggu lepas demam dari sabtu sampai isnin..skang ni dah ok cuma selsema ada sikit lagi

Alfiyān Docchi Sadegàá berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam kenal yua... Jangan lupa mampir dan tinggalkan jejak.,

Afzainizam berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

air kelapa menutralkan bada dari segala toksin.... insya Allah mmg berkesan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
prosedur motorsikal naik flight