Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Rabu, 4 Januari 2012

Orang Malaysia macam Perempuan (Puteri Gunung Ledang)

Disebutlah kisahhhh hahaha..... (tolong buat lenggok sedang bersyair yerk)
Suatu ketika dahuluuuu lululu.....(Ni pun sama tapi bagi felling sikit)
Tanah Melayu digemparkan dengan kisah Puteri Gunung Ledang.. (part ni korg tak payah lah nk lenggok2 syair)

opsss dah lah tak pandai kutooo nak bersyair panjang2...

dipendekkan cerita mlm semalam kutooo lepak umah member dtglah seorg jiran dia ni kata nya dia kerabat raja (tp kutooo mmg dah tau dah) kerabat sultan Johor, sedara dua pupu..

so dah jumpa orang2 kerabat ni mesti lah citer pasal beliau.. asal usul sultan kita, dari mana dtg nya, kita ni orang melayu dtg dari mana..., tp semua tu kutooo tau lah sikit..

tp ada satu topik yg begitu menarik perhatian kutooo " Orang Malaysia ni Sebenar nya macam Perempuan "


Kutooo tanya lah kenapa pulak orang Malaysia ni macam perempuan?
tau tak kisah Puteri Gunung Ledang itu sebenar nya adik beradik dengan pengasas kerajaan Majapahit tak silap namany Adityawarman...  Wikipedia

Disini kutooo bagi penjelasan bagi korg paham

Bukan gambar sebenar
Puteri Gunung Ledang diperintahkan supaya menjaga Tanah Melayu. tetapi beliau tidak memerintah tanah melayu kerana beliau bukan bersikap begitu yg megejar kuasa untuk memerintah. beliau lebih dari pendiam dan tidak menonjolkan diri.. betul tak? (ye kan jelah ha3)...
Bukan gambar sebenar

lain pula Putera Adityawarman diperintah untuk menjaga Kepulauan Indonesia. beliau bersikap ganas dgn cara pemerintahan nya pulak kejam dan meragut nyawa untuk mendapatkn jajahan yang luas..

so bila difikir kan betul lah kata jiran mmr aku tu.. Orang Malaysia macam Perempuan... Orang Indonesia Macam Lelaki.. dah terbukti sifat2 orang Malaysia ni peramah, lembut hati.. dan disebalik nya dgn sifat2 orang Indonesia... (no komen)

2 ulasan:

Afzainizam berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

orang Malaysiakan... berbudi bahasa... ayat biar berbunga bermadah pujangga... berlapik sopan...

tapi kalau panjang berjela sukar difahami sebenarnya


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip kereta semasa banjir

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tau tak per... semua orang sama jer.. hahaha