Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Sabtu, 11 Februari 2012

Bola Sepak Klasik TV1 siarkan iklan Rokok!!!


Baru-baru ini.. tak baru gak lah dah lama gak kutooobamboo perasan benda ni... iklan rokok di TV1 secara tak sengajakan atau sebaliknya melalui siarannya yang terbaru "Bolasepak Klasik"  dan kutoobamboo tak pasti sama ada disirakan lagi atau tidak.. anda mesti tahu siaran bola sepak pada awal 80'an dan 90'an rata-ratanya ditaja oleh syarikat-syarikat Rokok terbesar ketika itu, chtnya Dunh!!! (kasik censor sikit).


Sebenarnya TV1 sememagnya hampir dengan kerajaan... sudah pasti mereka alert dengan perkara tersebut. 

Pelbagai usaha kerajaan diambil untuk mengurangkan dan mengawal masaalah rokok di Malaysia ini, sebagai contoh, "Kerajaan Malaysia tidak membenarkan iklan dan tajaan rokok bermula pada tahun 24 September 2004. Hanya tajaan bola sepak dan perlumbaan Formula 1 dibenarkan buat sementara waktu. Tajaan bola sepak dibenarkan sehingga akhir tahun 2004. manakala perlumbaan Formula 1 pula sehingga akhir tahun 2005" sumber di google 

so mby selepas itu tak ada lagi iklan-iklan tajaan rokok tersebut di media2 elektronik tapi akhir nya tersasar jauh.....

kutooo paham ramai peminat2 bola sepak klasik ingin menonton siaran bola sepak pada era lalu... cuba korbankan sedikit untuk anak bangsa kita yang melihat iklan tajaan tersebut.. cepat-cepat mereka ni terpikir nak bli rokokkt kedai runcit.. pada mulanya terlupa asyik menonton aksi2 orng lama beraksi...

boleh nak siarkan tapi cuba keluarkan kos sikit tuk sensor tajaan iklan tu di papan2 disetiap padang bola n tak lupa juga pada baju2 pemain yang turut ditaja... cuba bayangkan.... kompem korang tutup tv tu kan?.. yelah asik sensor jer.. ha2

Tiada ulasan: