Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Ahad, 12 Februari 2012

VCD Cetak rompak/lucah vs Tinted kereta?

Pasti korang heran yerk kenapa entry kali ini pelik bunyi nya... apa kaitan Tinted kereta vs VCD cetak rompak? sebenar nya memang tiada kaitan pun tetapi ada aspek2 yang berkaitan dengan dua diatas adalah sama cth nya... 


VCD cetak rompak/Lucah

 - Di bawah Akta Hak Cipta (sedia ada), menjual salah tetapi membeli sekeping DVD atau VCD cetak rompak tidak salah, sepatutnya kalau jual salah, beli pun salah juga," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Kesedaran Kepenggunaan di sini, hari ini.



tp tidak bagi Tinted kereta

- menjual tak salah tetapi yang membeli nya menjadi kesalahan... so untung lah penjual tinted2 di Malaysia yerk sebb tak pernah dengar penjual2 tinted ni ditangkap.. sebab diorg lah kita membeli (pelik kan).

memang pelik kan? yang pembeli dah lah asyik kena saman... lps tu kena tanggal kan dengan PUSPACOM.. dan lepas tu mereka beli lagi... dan seterus nya sehingga berulang-ulang kali....

tak salh nak beli tinted kereta ni dan salah beli VCD cetak rompak/Lucah... sebb negara kita kan panas memanjang so sepatut nya si pembeli ni mesti paham peraturan2 ynag telah disediakn olehh JPJ...

Orang yang dibenarkan memakai Cermin Gelap Mengikut Kaedah – KaedahKaedah 11(a) dan 11(b) Kaedah-kaedah Kenderaan Motor (Larangan Mengenai Jenis-jenis Kaca Tertentu) 1991 memperuntukkan bahawa kenderaan milik Kerajaan yang digunakan oleh orang-orang berikut dibenarkan menggunakan cermin gelap iaitu:
  1. Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong atau Duli Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Agong.
  2. Duli Yang Maha Mulia Raja sesuatu Negeri.
  3. Pemangku Raja sesuatu Negeri .
  4. Pembesar Memerintah Negeri bagi Negeri Sembilan.
  5. Bakal Raja sesuatu Negeri .
  6. Bekas Raja sesuatu Negeri .
  7. Tuan yang Terutama Yang di-Pertua Negeri sesuatu Negeri.
  8. Hakim Mahkamah Agung atau Mahkamah Tinggi.
  9. Pegawai polis atau pegawai tentera sebagaimana yang dinyatakan masing-ma
    singnya oleh Ketua Polis Negara atau Ketua Turus Angkatan Tentera.
lps ni pihak yang berpatut pegilah serbu kedai2 yang menjual tinted larangan ni... ni tak asyikk nak salahkan penggun jer... buat lah macam mana hukuman kepada VCD cetak rompak/Lucah ni... kaji semula..

Tiada ulasan: