Pages

Thursday 1 March 2012

Tak Wajar Saman The Star Sila Baca Pendapat ini.

Sekarang dunia hiburan tanah air digempar kan dengar gambar Erykah Badu yang kutooo pun tak pernah dengar nama nya... sebelum beberapa hari konsert beliau diadakan akbhar The Star telah menyiarkan gambar penyanyi tersebut di dalam akbar mereka. Memang tidak wajar lah akbar tersebut menyiarkan gambar tersebut.

Setelah kecoh kerajaan Malaysia segera membatalkan konsert Erykah Badu dengan serta merta, Syabas Malaysia!!!. Berita ini tidak disenangi oleh pihak menganjur. Pihak pengajur akan menyaman The Star kerana menyiarkan gambar tersebut. 

Tapi yang peliknya mengapa pihak pengajur konsert Erykah begitu memikirkan keuntungan untuk menyaman The Star kerana mereka rugi tidak dapat meyelesaikan misi mereka. jika dipikir kan secara mendalam pihak mereka sememangnya tau yang Erykah Badu ni memiliki tatu di kanan dan kiri menyerupai kalimah Allah? takkanlah tak tau. semestinya mereka dah research dulu.. betul tak? betulkan jerlah hahaha...

Cuba korang fikirkan perkara yang akan berlaku sekirangya konsert itu akan diteruskan.... sebelum kita semua tak tau yang Erykah Badu memiliki tatu tersebut.. bayangkan semasa konsert di adakan tiba2 Erykah ni memakai baju yang agak sexy? dan ternampak tatu didadanya? sudah pastinya pihak pengajur atau kerajaan akan dipersalahkan? betul tak? so The Star ni pun satu kenapa terbitkan gambar tersebut. tunggulah lepas konsert diadakan.. pasti pihak pengajur pulak akan dimalukan.. (sorry ini cuma andaian kutooo jer mana tau kalau betul) dipahamkan penganjur/penerbit ni kedbanyakkan orang Islam jer.... no komen..

7 comments:

Mia Liana said...

heheheh tak tahu la... tengok dan lihat je apa yang akan berlaku...

Muhammad Ariff Mohamad Nizam said...

bagi saya, penganjur salah. dan pihak The Star pun salah. dan pihak berwajib yg meluluskan pun ada kelemahannya.

penganjur sepatutnya terlebih awal menyemak latar belakang artis yg dibawa. segalanya. baik drpd info sehingga kpd bahan media.

The Star pula, terutama editor, tak kan sblm terbitkan akhbar edisi tersebut tak ada penyemakan semula kandungan. isi kandungan gambar semua. dan sangat jelas, kalau dibuat semakan semula sblm penerbitan, pasti tak kan ada yg sentuh sensitiviti.

dan pihak berwajib pula, jgn sesuka hati pula lepas kan artis luar masuk yg menyentuh perihal sensitiviti. jgn dibuat sambil lewa. begitu juga dgn artis tempatan, pihak berwajib wajar menyelar dan meng-gam artis Islam yg berpakaian menjolok mata.

tolak artis luar atas sebab alasan tatu sensitif, tetapi rakyat sendiri yg jelas tak tunaikan perintahNya, dibela. lebih kurang sama jalan ceritanya.

(sekadar pendapat saya)

ericoanaci said...

ya betul tu dua2 memang salah..

Careila said...

setuju cakap kutoo..nape x tunggu selepas tu.. salam sua kenal ye kutoo..:)follow sini..

ericoanaci said...

ya ada pun yg setuju..

Afzainizam said...

kadang kala mencegah lebih baik dari lebih berlarutan ... kita kat Malaysia ni mmg banyak sensetiviti yang tak boleh... maka seharusnya pihak penganjur dan akhbar tersebut lebih peka dengan menyemak semula jangan ambil sambil lewa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy hilangkan calar dashboard kereta

ericoanaci said...

dunia dah terbalik...