Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Sabtu, 12 Mei 2012

Mati Setelah ku pelihara sekian lama..

Nak kata sedih tak lah sangat tapi menyesal gak pun ada.. Ikan kelisa yang kutooo bela hampir setahun mati tanpa sebab. Dan kutooo belum pasti ikan tu ikan jantan atau betina.. kalau jantan mby dia nak mati sebab tak jumpa ikan betina kot.. ha2.. abis kalu betina kenapa pulak? mby mati dalam kesangapan.. ha2.. 


Kutooo bela ikan ni bersebelahahn dengan ikan parrot. sebelah2 jer cuma dipisahkan dengan partition .. mby pasl ikan kelisa ni jeles tgk jiran dia ada pasangan kot.. ha3

ha dekat sebelah gambar bawah nilah ikan tu tinggal dekat kan tak jauh.. sebelah kanan tu..

saat paling meyedihkan kutooo semasa letak ikan tu dekat belakang umah.. kutooo pikir nak buat apa yer dengan ikan tu yer? tiba2



Datang pulak Putih(kucing peliharaan) menerkam dari jauh.. kutooo tak leh buat apalah terus ambil gambar.. ha3. bertuah ko Putih dapat makan ikan kelisa. nak beli mahal..

haiii tunggu punya tunggu 10minit si Putih tak makan jugan ikan tu? kutooo semakin pelik.. mby SiPutih ni tau Ikan ini kutooo yang punya..

selang beberapa minit Si Putih pun bla..(apa lah putih ni aku dah kasik makan best pun kotak makan)
ah... tukar plan B, tanam n buat sikit lah doa-doa agar diakhir sana ikan ni ampunkan kesalah kutooo sekiranya ada buat salah.. cth bagi lambat makn, tak bagi berpasangan tuk menyambung zuriat.. ha2... amin...

Kepada sesiapa yang nak bela ikan kelisa tu mestilah berhati2 keran ikan ini susah sikit nak bela... nak bela tau bukan nak berniaga Ikan kelisa.. ha3 (berhati2 dengan biz ikan kelisa , ramai yang tertipu)

3 ulasan:

ku-cit berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

siap tanam lagila...patutnya goreng je...mesti kucing tu nk makan..

kutoOobambOo / ericoanaci berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nk ker>?

raisya aisy berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam,x silp sye klau misai die pnjg jantn tp kalau betina misai die pendk.x tawu le btol ke slah